Съобщения между програмите
Всеки процес има вход - опашка, на която се редят поръчаните от друг процес командни съобщения.
Когато опашката не е празна, процесът се "събужда" от idle-състояние, взема съобщението, изпълнява го и отново остава в idle. Ето примерен участък:
msg
mov  i,icptr
str  soc_preparehjmp
jmf  @error_bad_command,if_differ
clf  otoa_command_message
mov  i,@base_point_commands
@base_point_commands
sys  v1sq_jumptodispatcher
jmp  @error_bad_command            //otoa=0000 out of range
jmp  @error_bad_command            //otoa=0001 resize_terminal_window
jmp  @unfocus_window               //otoa=0002 unfocus
jmp  @focus_window                 //otoa=0003 focus
jmp  @end_window                   //otoa=0004 die
jmp  @error_bad_command            //otoa=0005 renew_tasklist
jmp  @move_window                  //otoa=0006 move/resize window or change window state
jmp  @error_bad_command            //otoa=0007 stt file
jmp  @error_bad_command            //otoa=0008 any control command
jmp  @exec_textevent_command       //otoa=0009 textevent
jmp  @error_bad_command            //otoa=0010 tts file

// ======== routines ============
@focus_window
jsu  @build_focus_command
jsu  @send_focus_to_terminal
idl

Съобщения от O към A
Съобщения от A към O
Групови съобщения